“Ethereum” na czarnej liście Google Ads

0
61

Decenter, startup bazujący na inteligentnych kontraktach, 10 stycznia umieścił na swoim Twitterze informację dotyczącą Google. Dowiadujemy się z niego, że firma na swojej platformie reklamowej Google Ads rzekomo słowa, w których zawiera się Ethereum (ETH), umieszcza na czarnej liście.

Odpowiedź od oficjalnego konta Google Ads przyszła szybko. Firma poinformowała, że nie ma przeszkód, by reklamować na platformie giełdy kryptowalutowe kierowane na Stany Zjednoczone i Japonię. Dodała, że przyczyną odrzucenia reklam mógł być fakt orientowania ich na inne kraje.

Decenter wyjaśnił, skąd wzięło się u nich zainteresowanie tym tematem. Startup składa się z grupy programistów przeprowadzających audyty bezpieczeństwa inteligentnych kontraktów. Podczas próby wypuszczenia reklamy, w której użyli słów usługi rozwoju Ethereum i kontrola bezpieczeństwa Ethereum otrzymywali oni komunikat o błędzie. Tak odpowiedziało na to oficjalne konto Google Ad:

Nie jesteśmy w stanie z wyprzedzeniem stwierdzić, czy słowo kluczowe może kwalifikować się do wyświetlania reklam, więc zalecamy odnieść się do sekcji “Kryptowaluty” w naszych zasadach dotyczących produktów i usług finansowych.

Decenter postanowił więc zapytać społeczność Ethereum na portalu Reddit, co sądzą na temat zasad Google Ads.

Wszystkie reklamy w naszych kampaniach, w których zawiera się słowo kluczowe “Ethereum”, nie wyświetlają się już od 9 stycznia i zgłaszany jest poniższy błąd. (widoczny na screenie poniżej)

Startup Decenter utrzymuje, że przetestował także takie frazy kluczowe jak Ethereum smart contract audits i eos smart contract audit. Okazało się, że reklamy wyświetlają się tylko z frazą, w której pojawia się nazwa EOS (platforma blockchain).

Pod postem opublikowanym przez Decenter na Reddicie pojawił się komentarz krytykujący pozycję Google jako neutralnego podmiotu trzeciego:

Google ma różne polityczne i gospodarcze programy i chętnie używa różnych usług do promowania swoich preferencji. AdSense i YouTube są znane z takich nagminnych działań, ale zdarzają się także incydenty w witrynie Google Play Store.

W marcu ubiegłego roku Cointelegraph informował, że Google zablokowało wszystkie reklamy powiązane z kryptowalutami, co było zgodne z ostanią aktualizacją ich polityki dotyczącej usług finansowych.

We wrześniu 2018 roku Google informowało, że w następnym miesiącu ich polityka reklamowa ma ulec zmianie. Tym samym firmy związane z kryptowalutami miałyby prawo reklamować się na ich platformie. Jednakże wprowadzone zmiany pozwoliły na tworzenie takich reklam tylko w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Artykuł źródłowy:
https://cointelegraph.com/news/google-reportedly-blacklists-ethereum-as-a-google-ad-keyword-startup-claims

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here